Ekonomi

Arakan Holding 70 bin çiftçiyle çalışıyor

38 yıldır Doğuş Çay markasıyla çay üretimine devam eden Karakan Holding, 70 bin çiftçiyle tarım sektörüne de destek veriyor. Şirket, Türkiye’nin 5 bölgesinde bulunan 11 fabrikasında yılda toplam 1 milyon 300 bin ton tarım ürünü işliyor. İşlenen işler; Doğuş çay, Doğuş şeker, Doğuş salça, Patos, Cipso, Çerezos, Doğuş soğuk çay ve Doğuş limonata markalarıyla Türkiye’nin her yerinde tüketicilere sunulmaktadır. Bu kapsamda 4.000 çalışanı bulunan Karakan Holding, sosyal sorumluluk projeleriyle farkındalık yaratırken müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarına devam etmektedir.

“En Güzel Çay Doğuş Çayı” sloganıyla akıllarda yer edinen marka, Karakan Holding’in bir iştiraki olan Doğuş markası altında şeker, salça, soğuk çay ve limonata üretmektedir. Aynı zamanda cips kategorisinde de Cipso, Patos ve Çerezos markaları ile faaliyet göstermektedir. Tüm markalarını kendi üretim tesislerinde üreten Karakan Holding, en değerli önceliğini kalite olarak belirtmektedir. Tarım sektörü dışında elektrik branşına 70 milyon dolarlık yatırım yapan şirket, fabrika çatılarına ve tarıma uygun olmayan arazilere güneş panelleri kurmaya devam ediyor. 2023 yılında Afyonkarahisar’da güneş paneli üretim fabrikası kurarak elektrik sektöründe Karakan Power olarak faaliyet göstermektedir.

“TÜRK TARIMINDA ÇAYIN ÖNEMLİ BİR YERİ VAR”

Doğuş Çay’ın Yönetim Kurulu Üyesi Olağanüstü Karakan Batallı, yüzde 100 yerli sermaye ile büyüyen sayılı Türk şirketlerinden biri olduklarını belirterek; “ 1985 yılında temelleri atılan firmamız yatırımlarına ilk olarak dökme çay ile başlamıştır. Rize’deki 5 üretim fabrikamız ve Ordu’daki paketleme fabrikamız ile yıllık 50 bin ton çay üretim kapasitemiz var. Lezzetini Karadeniz’den alan bu taptaze çaylar, yüksek teknoloji ile harmanlanıyor ve aslı tüm Türkiye’de yoluna devam ediyor. Çay, Türkiye ekonomisinde, tarımında ve bölge halkının yaşamında çok değerli bir yere sahiptir. Türkiye dünyada çay tüketiminde birinci, üretiminde ise beşinci sırada yer almaktadır. Sudan sonra en çok tüketilen içecek çaydır. TEMA Vakfı ile 2016 yılında başlatılan Her Dem Toprağı İçin projesi ile çay topraklarının rehabilite edilmesi ve gelecek nesillere aktarılması için eğitim, bilinçlendirme ve uygulama çalışmaları yürütülmektedir. 55 bin çay çiftçimizle sürdürülebilir çay tarımı için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çay dalında dünyanın en modern teknolojisi ile donatılmış tesislerimiz bulunmaktadır. Kaliteli işleri tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz. İşimizi aşkla yapar, kalbimizi verir ve bunun için çok çalışır ve daima gelişmeye odaklanırız. Faaliyet gösterdiğimiz tüm departmanlarda uluslararası sertifikalarla hem iç hem de dış pazarda faaliyet gösteriyoruz.”

DOĞUŞ ÇAY HAKKINDA:

1985 yılında bir aile şirketi olarak kurulan Doğuş Çay, ilk yatırımını çay dalında yaptı. Çay ile başlayan faaliyet alanı ilerleyen yıllarda şeker ve salça faaliyetleri ile devam etmiştir. Cips sektörüne yönelik altyapı ve istihdam çalışmalarını hayata geçiren şirketin portföyünde Patos, Cipso ve Çerezos markaları bulunuyor. Uzun soluklu ve yoğun bir Ar-Ge çalışması sonucunda soğuk çay ve limonata kategorisine giren firma, Türkiye’nin en yüksek kotaya sahip şeker fabrikalarından biri olan Afyon Şeker Fabrikasını da bünyesine katarak 2018 yılında devreye aldı. Ayrıca Rize’de TEMA Vakfı iş birliğiyle 2016 yılında başlatılan Her Çiy Toprak İçin projesi kapsamında Rize’nin doğal zenginliği ve en değerli gelir kaynağı olan çayın yörede yetiştirilmesi için eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları yer alıyor. en iyi kurallar ile birebir lezzet ve kalitede üretmektir. Türkiye özel bölümünde çay lideri Doğuş Çay, 2023 yılında 70 milyon dolar değerindeki yeni Karakan Enerji Projesi ile güneş enerjisi pazarına girdi. Afyonkarahisar’da güneş paneli üretim fabrikası kurarak fabrika çatılarına ve tarıma uygun olmayan alanlara güneş paneli kurulumlarına başladı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu